środa, 21 sierpnia 2013

Państwo w państwie



 




Jest w mym kraju jakieś "Państwo"
(Tusk, Platforma, Komorowski).
Żyją sobie wielkopańsko.
Mnie pozostawili troski.

Pożyczają. Ja mam spłacać,
moje dzieci oraz wnuki.
Mam im głowy nie zawracać.
Uciszyć złości pomruki.

Jeśli zechce się buntować
i coś mi się nie podoba,
mogą zamknąć mnie, spałować.
Uważać muszę na słowa!

Kraj jest mój. Państwo - nie moje.
Dziwne twarze widzę - obce.
Dla nich jestem głupim gojem
lub faszystą - wywrotowcem.

Zacofanym ksenofobem,
ofiarą, nieudacznikiem.
Kiedyś byłem tu Narodem,
a dzisiaj jestem płatnikiem.

Walczyłem dzielnie o swoje,
lecz zjawili się eksperci.
Kraj jest mój - "państwo" nie moje.
Mam im służyć. Czekać śmierci.

Teraz jest tu Europa,
a niedługo będzie Świat!
Tak jak innych krach mnie dopadł.
Dzielił ludzi: Kasa - Bat!

Przydzielono nas do Bata,
tak na pograniczu Kasy.
Wrzucono na długie lata
do tak zwanej Ciemnej Masy.

W moim kraju jest też "Państwo"
(Tusk, Platforma, Komorowski).
Żyją sobie wielkopańsko.
Mnie pozostawili troski.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz